הליך פשיטת רגל נשמע מסובך? לפניכם 4 השלבים העיקריים בתהליך פשיטת רגל

בחודש ספטמבר 2013 ,קבע כונס הנכסים הרשמי רפורמה חדשה שעיקריה בין היתר, היא ניהול ההליך עד 54 חודשים- 4.5 שנים. במהלך תקופה זו החייב מקבל תמריצים המקלים עליו לשתף פעולה. זהו הליך סוציאלי שיקומי הפועל לטובתו של החייב. מדובר באינטרס חברתי, ציבורי וכלכלי ראשון במעלה.

ארבעת השלבים העיקריים בהליך פשיטת הרגל:

  1. הגשת הבקשה –כולל איסוף מסמכים וטפסים המלמדים על קיומו של החוב, דיווח על הכנסות והוצאות של התא המשפחתי והכנת תצהיר המפרט את נסיבות ההסתבכות הכלכלית.
  2. צו הכינוס – זהו השלב הראשון בהליכי פשיטת הרגל ובו נקבע התשלום החודשי של החייב לשלם וזאת בהתאם למסמכים שהוגשו בבקשה לפשיטת רגל. לאחר צו הכינוס ובפרק זמן של עד שנה וחצי אחריו נקבע דיון בבית משפט.
  3. דיון בבית המשפט– בפרק הזמן ממועד צו הכינוס ועד הדיון בבית המשפט, נעשה איסוף נתונים ומעקב של חוקר פרטי מטעם כונס הנכסים הרשמי ובאישור בית המשפט, בסיום התקופה מוגש דו”ח מסכם לבית המשפט עם פירוט ממצאי החקירה, נסיבות ההסתבכות הכלכלית, דיווח על נכסים קיימים ומסקנות בדבר המשך ההליכים. ואז מוגשת לבית המשפט תכנית פירעון מומלצת.
  4. הפטר חלוט מחובות – העמידה בתנאי תכנית הפירעון, מאפשרת קבלת צו הפטר. ייתכן שבמעמד הדיון שמתקיים לאחר כשנה וחצי ממועד צו הכינוס, יינתן צו הפטר חלוט ללא כל תנאים.

פירוט השלבים העיקריים:

השלב הראשון יארך כשנה וחצי ממתן צו הכינוס. בתקופה זו יחול עיכוב תהליכים ויבוטלו ההגבלות במסגרת ההוצל”פ, החייב ישלם תשלומים על בסיס חודשי, יגיש אחת לחודשיים דוח על הכנסות והוצאות, ידווח על נכסיו ומקורות הכנסותיו. בתום השנה וחצי יתקיים דיון בהכרזת החייב כפושט רגל, בנסיבות מסוימות רשאי בית המשפט לתת צו הפטר מידי כבר במעמד הדיון.

השלב השני יעסוק בביצוע “תוכנית פירעון” אשר תעניק לחייב תמריץ חיובי לעמוד “בתוכנית הפירעון” ולקבל הפטר. תוכנית הפירעון בנושא התשלומים תקבע סכום החזר זניח מיוחד ביחס לסה”כ החובות.

הליך פשיטת הרגל טומן בחובו יתרונות נוספים כדלקמן:

דחייה של תביעות חוב

האם תביעת החוב שהוגשה כנגד החייב מוצדקת או לאו ולפי זה תעשה הכרעה לפי העניין.

בנסיבות שבהן ניתן כנגד החייב פסק דין שאינו מוצדק כמו פסק דין בהיעדר הגנה, ישנה אפשרות לדחות את התביעה ובכך להפחית את מצבת החובות הכוללת.

הפחתת ריביות שנצברו על החוב:

הליך פשיטת רגל הינו הליך קולקטיבי, שבו אין לנושה אחד יתרון על פני אחר. כך שנעשית הפחתה כוללת ומשמעותית של הריביות שנצברו לאורך השנים. למרות קיומו של תיק הוצאה לפועל אשר מתנהל מספר שנים וצובר ריבית פיגורים בשיעור מופרז, הליך פשיטת הרגל מאזן את סוגיית הריבית וקובע כי החל מיום גיבוש החוב ועד למועד תחילת הליך פשיטת הרגל, הריבית לפיה ישלם החייב תהיה ריבית קבועה ובהתאם לחוק פסיקה וריבית. כך קורה שחוב שטפח למאות אלפי ₪ בהוצאה לפועל, מצטמצם לחוב של עשרות אלפי ₪ בלבד.

עיכוב הליכים:

לאחר מתן צו כינוס יעוכבו כל הליכי ההוצאה לפועל המתנהלים נגד החייב. תביעות קיימות תעוכבנה ותביעות חדשות לא תוגשנה, משמעות הדבר היא, שנושה לא יכול לנקוט בהליכים ו/או תביעות כנגד החייב מחוץ להליך פשיטת הרגל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים שיכולים לעניין אותך
סימנים לבגידות בין בני הזוג
סימנים לבגידות ראשית, ראוי לציין כי על אף שישנם סימנים לבגידות,...
סימנים מחשידים לבעל בוגד
סימנים מחשידים לבעל בוגד אין דבר כזה חיים על מי מנוחות....
חקירות במשטרה
חקירות במשטרה בניגוד לדעה הרווחת, לא כל מי שמגיע להיחקר במשטרה...
כנראה שהתיק נסגר. מבחינתך!
  אתה זוכר שבעבר ברחוק נחקרת פעם או פעמיים במשטרה –...
מהי שכירות מוגנת?
    עיקרי ייחודיות השכירות המוגנת תשלום שכר דירה קבוע לאורך כל תקופת...
עורך דין גירושין בקריות
עורך דין לדיני משפחה בקריות פירוקו של התא המשפחתי הוא אירוע...
מי הוא חוקר פרטי - מאמר
אם קיימת משטרה, מדוע אנו צריכים חוקר פרטי? כאשר קיימת...
מעקב סמוי אחר אדם
  מעקבים סמויים - באלו מקרים הם נדרשים? מאחר והמעקבים הסמויים נחשבים...
הסיפור מאחורי זוג החוקרים הפרטיים שהכירו והתאהבו תוך כדי עבודה
    סימבה, חוקרת פרטית וארז דרוקר, חוקר פרטי, בעלי משרד חקירות פרטיות...
חקירות אישות
חקירות אישות לחיות חיי נישואין מאושרים על מי מנוחות לאורך שנים...
לכל הפוסטים

אודות

חיפוש נוסף באתר

יצירת קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים!

בניית אתרים בוורדפרס