מצבר לרכב. מצבר הוא יחידת אנרגיה שמספקת כוח לחלקים השונים. המצבר נותן כוח לסטרטר כדי להניע אותו. למעשה, המצבר הוא הלב של מערכת החשמל ברכב, אשר כוללת מנורות, מזגן, מחשב הרכב, מולטימדיה, מערכת האזעקה ועוד. המצבר המוכר לנו הוא מצבר עשוי עופרת אשר אוגר אנרגיה כימית ומשחרר אותה כאנרגיה חשמלית. בנוסף תפקידו של המצבר הוא להצית את […]
מצבר לרכב.
מצבר הוא יחידת אנרגיה שמספקת כוח לחלקים השונים. המצבר נותן כוח לסטרטר כדי להניע אותו.
למעשה, המצבר הוא הלב של מערכת החשמל ברכב, אשר כוללת מנורות, מזגן, מחשב הרכב, מולטימדיה, מערכת האזעקה ועוד.
המצבר המוכר לנו הוא מצבר עשוי עופרת אשר אוגר אנרגיה כימית ומשחרר אותה כאנרגיה חשמלית.
בנוסף תפקידו של המצבר הוא להצית את הניצוץ אשר גורם להתנעה הראשונית של המנוע.
יצרני הרכב בעולם מתאימים את המצבר לפי הצרכים שכל רכב דורש.
רכב עם מכשירים חשמליים יצריך צבר מסוים
לכל רכב צרכים אחרים ומן הסתם מצבר שמתאים לאופנוע לא יתאים למשאית.
יש 2 נתונים שהאוטו דורש שניתן לקרוא אותם על המצבר.
ראשית בודקים מה הקיבולת של המצבר? את קיבולת הזרם החשמלי במצבר מודדים על ידי יחידות אמפר או יחידות אמפראג'
קיבולת מצבר תהיה בגדלים שונים. היא תלויה בסוג הרכב ובצריכתו היומית של הרכב. רכבים משפחתיים קטנים כמו פיאט פונטו, יצטרכו מצבר בקיבולת של 50 אמפר לשעה ורכבים גדולים יותר יצטרכו מצבר של-90 אמפר לשעה. כל רכב ויחידות האמפר שלו.
הדבר השני הוא זרם ההתנעה של האוטו, כלומר: מה היכולת של המצבר לספק לרכב באותו רגע נתון.
הדבר השלישי, האם המצבר יכנס פיסית לכלי הרכב?
יש קשר בין גודל המצבר לקיבולת שלו, האם הגודל שלו מתאים, הגודל קובע!
האם כשרכב עומד צריך להתניע אותו כדי לשמור על אורך חייו של המצבר?
התשובה היא- כן!
צריכת האנרגיה ברכב קיימת כל הזמן גם אם הוא כבוי.
אם מישהו צריך לנסוע לחו"ל, למספר ימים ויותר, עליו לוודא שאדם אחר מסביבתו הטבעית יניע עבורו את הרכב, אם מניעים את האוטו אחת לכמה ימים, המצבר נטען ומניע את עצמו.
בדרך כלל בזמן נסיעה לחו"ל כשהרכב עומד הרבה זמן, לא סביר להניח שהמצבר יגמור את חייו.
מצבר שעומד הרבה זמן, והאוטו לא מניע ייתכן שישווק חיים.
על כל מצבר, צריך להיות חרוט ומוטבע תאריך המכירה שלו, כמו כן ,לכל מצבר יש אחריות הקפידו לבקש אותה ולקבל תעודת אחריות המוכיחה זאת, שימו לב לתנאי אחריות וטיפול במצבר במקרה של תקלות, ועוד.
לסיום,
בכל מקרה, בדקו את המצבר פעמיים בשנה. חיי מצבר במדינות בעלות אקלים חם כמו ישראל, לא אמורים לעלות על שנתיים-שלוש.
אם אתם מרגישים שהמצבר נחלש או משתנק בזמן ההתנעה ,זה סימן שצריך להחליף מצבר. מומלץ ללכת לאיש מקצוע.
במכוניות החדשות יש מכשורים ברכב שצריכים לקבל גיבוי חשמלי.
בזמן החלפת המצבר יש לבצע גיבוי לאוטו תוך התאמת המצבר הנכון לרכב.
בקטגורית מצברים לרכב תוכל להתאים מצבר במיוחד לרכב שלך. התאמת מצבר מתבצעת על ידי הזנת יצרן רכב, דגם רכב, נפח מנוע ושנת ייצור בשדות מטה.
כתיבת תגובה