כנראה שהתיק נסגר. מבחינתך!

  אתה זוכר שבעבר ברחוק נחקרת פעם או פעמיים במשטרה – סכסוך עם שכן, חשד לא מוצדק או סתם הסתבכות חד פעמית. נחקרת , שוחררת ואם לא נקראת לבית משפט כנראה שהתיק נסגר.מבחינתך זה נגמר.. זה לא הטריד אותך ולא עסקת בזה עד שניסית לאחרונה להתקבל למשרה ממשלתית או ציבורית ,לזכות במכרז מול גורמים ממשלתיים […]

 

אתה זוכר שבעבר ברחוק נחקרת פעם או פעמיים במשטרה – סכסוך עם שכן, חשד לא מוצדק או סתם הסתבכות חד פעמית. נחקרת , שוחררת ואם לא נקראת לבית משפט כנראה שהתיק נסגר.מבחינתך זה נגמר.. זה לא הטריד אותך ולא עסקת בזה עד שניסית לאחרונה להתקבל למשרה ממשלתית או ציבורית ,לזכות במכרז מול גורמים ממשלתיים או בטחוניים ועוד.

"יש לך רישום פלילי ..לא התקבלת" . מה עושים עכשיו?

מהו רישום פלילי?

מה ההבדל בין רישום פלילי  לבין רישום משטרתי?

האם ניתן  ואיך למחוק  רישומים מעין אלו?

במידה ונחקרת במשטרה באזהרה בחשד לביצוע עבירה , הרי שנפתח נגדך תיק פלילי.בתום החקירה יוחלט ע"י  הגורם הממונה עפ"י חומרת העבירה : משטרה, תביעות או פרקליטות , האם תועמד לדין או שמא יסגר התיק נגדך ובאיזו עילה.

רישום פלילי

במידה ויוחלט להעמידך לדין ,יוגש נגדך כתב אישום ובסוף ההליך המשפטי יחליט בית המשפט אם ביצעת את העבירה ואז להרשיע אותך ואם לא, לזכותך (קיימת גם אפשרות לקבוע כי ביצעת אך יחד עם זאת לא להרשיע אותך). 

הרישום במרשם הפלילי בעקבות הרשעה  זו הוא הוא הרישום הפלילי. לרישום זה יש תקופת התיישנות אשר נעה בין 3 שנים ל 15 שנים ותלויה בחומרת העונש שהוטל על מי שהורשע וכן אם היה קטין או בגיר בעת ביצוע העבירה .

עם תום תקופת ההתיישנות מתחילה תקופת מחיקה שאורכה בדרך כלל 10 שנים , פרט למקרים מיוחדים (כמו עבירות שהוטל בגינן שירות לתועלת הציבור או פיקוח קצין מבחן, עבירות שבוצעו ע"י קטין מתחת לגיל  14 שאז המחיקה היא 5 שנים מיום גזר הדין).

משמעות תקופת ההתיישנות והמחיקה לעניין רישומים אלו ,היא שהרישומים עצמם ימשיכו להיראות בתדפיס המרשם הפלילי, אך בסיום כל תקופה כזו הולך וקטן באופן משמעותי וקריטי מספר הגופים שהמידע עליהם  נגיש להם.

עם רישומים מעין אלו ניתן להתמודד רק באמצעות הגשת בקשה לנשיא המדינה לקיצור תקופת התיישנות ומחיקה, בקשה אשר כל אדם יכול להגיש אך רצוי שיעזר בעו"ד מומחה בתחום על מנת שהבקשה תהא מנומקת מפורטת ורצינית.

 

רישום משטרתי

כאשר הוחלט ע"י הגורם הממונה שלא להעמידך לדין ,תיק החקירה יכול להיסגר במספר עילות שונות שהבולטות שבהן הן: 

חוסר ראיות – אין די בראיות להעמידך לדין .

חוסר עניין לציבור – אין עניין ציבורי להעמידך לדין בשל נסיבות העבירה ו/או נסיבות אחרות 

וחוסר אשמה – קביעה כי לא ביצעת את העבירה.

הרישום המשטרתי לא יופיע כלל בתדפיס המרשם רק כאשר תיק החקירה נסגר בעילה האחרונה – חוסר אשמה. כל עילה אחרת תשאיר רישום משטרתי פנימי שאמנם אינו רישום פלילי אך הוא נגיש למספר גופים מצומצם (בעיקר גופים בטחוניים) ועשוי להוות מכשול בקבלה למקומות עבודה שונים ולתפקידים מסויימים.

הטיפול ברישום משטרתי במקרים מסויימים ומתאימים הינו באמצעות הגשת בקשה מנומקת לשינוי עילת סגירה ובמקרים אחרים באמצעות הגשת בקשה למדור מידע פלילי במשטרה אשר לו הסמכות לבטל רישומים מעין אלה עפ"י קריטריונים מסויימים.

בקשות מעין אלה חייבות להיות מנומקות עובדתית ומשפטית ורצוי להגישן באמצעות עורך דין מקצועי העוסק בתחום שיוכל לנתח כל מקרה ומקרה לגופו, לבחון את חומרי החקירה ככל שיש כאלה ולהגיש בקשה מנומקת היטב.

לרישומים המשטרתיים והפליליים עשויים להיות השלכות מרחיקות לכת על עתידך המקצועי והאישי. על מנת לבחון את דרך ההתמודדות איתם רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום מורכב זה על מנת שיבחן את דרך ההתמודדות הנכונה, ובאופן זה להגדיל את סיכוייך לשים מאחור רישומים מטרידים אלו ולצאת לדרך חדשה.

 

 

 

תגובה אחת על “כנראה שהתיק נסגר. מבחינתך!”

  1. אדווה הגיב:

    מעניין וחשוב מאוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים שיכולים לעניין אותך
מעקב סמוי אחר אדם
  מעקבים סמויים - באלו מקרים הם נדרשים? מאחר והמעקבים הסמויים נחשבים...
יועץ עסקי
ניהול עסק בעולם המודרני, מצריך מצד אחד עדכניות והתייעלות תמידית...
מהו פוליגרף ובאילו מקרים הוא משמש?
פוליגרף ושימושיו הפוליגרף (הקרוי גם מכונת אמת) מבוסס על מערכת חיישנים...
מהו משרד חקירות פרטיות?
משרד חקירות בשנים האחרונות, תחום החקירות הפרטיות התקדם והפך לתחום פופולרי...
חוקר פרטי - יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים
חוקר פרטי, אסף ויצמן, חוקר פרטי, בעלים של משרד חקירות...
חבילת EXTRA GOLD
מיניסייט(כרטיס עסק), הכולל לוגו, אודות, קישור לאתר, פרסום בעיר הלקוח...
אמת מרה // אייל סברו
  אישה בשנות הארבעים לחייה, נמוכת קומה, נאת מראה, אפילו מאוד,...
הקבלן שניסה לחמוק עם הכסף
התקבל במשרד החקירות שלנו תיק מורכב... במשך הזמן כמנהל משרד החקירות...
נשיכת כלב פיצויים
  האחריות על בעלי כלבים קבועה בפקודת הנזיקין: סעיפים 41א-41ג לפקודה...
לכל הפוסטים

אודות

חיפוש נוסף באתר

יצירת קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים!

בניית אתרים בוורדפרס