מעילות וגניבות בעסקים שיפור מערכות האבטחה המשוכללות לפיקוח ובקרה בעסק, לא מונעות מהגנבים להמשיך בדרכם ולמעול אלא להפך, הם מוצאים עוד ועוד דרכים יצירתיות . מסתבר שעובדים בכל הדרגים מבצעים מעילות וגניבות בעסקים.כמו: עבירות מרמה והעלמת רכוש, כמוהם גם לקוחות וספקים כאלה שיש בהם רווח כספי או איזושהי טובת הנאה אחרת. הפיתוי מחד והבקיאות המקצועית […]
מעילות וגניבות בעסקים
שיפור מערכות האבטחה המשוכללות לפיקוח ובקרה בעסק, לא מונעות מהגנבים להמשיך בדרכם ולמעול אלא להפך, הם מוצאים עוד ועוד דרכים יצירתיות .
מסתבר שעובדים בכל הדרגים מבצעים מעילות וגניבות בעסקים.כמו: עבירות מרמה והעלמת רכוש, כמוהם גם לקוחות וספקים כאלה שיש בהם רווח כספי או איזושהי טובת הנאה אחרת.
הפיתוי מחד והבקיאות המקצועית מאידך קיימות אצל עובדים ולא משנה היכן הם מועסקים, ולעיתים ההזדמנות למעילה במשאבי הארגון.אורבת להם ומפתה אותם.
זה יכול להיות קניינים למכרזים, ספקים, קופאים, קופאיות,, מחסנאים וכל מי שיש לו קירבה פיסית למלאים מוצא את עצמו עומד בצומת רגיש ובעמדה המאפשרת לו לגנוב.
דוגמאות למעילות וגניבות בעסקים:
לעתים מדובר בגניבה ביוזמה אישית, לעתים מעורב בגניבה אדם חיצוני כמו: נהג הובלות.
שיטת העמסת סחורה מיותרת על משאית של נהג ההובלות, שכיחה מאוד.
כך תתבצע פריקה פיקטיבית למשאית עם פריטים אשר נמכרו בדרך ע"י הנהג . הפריטים החסרים אם יתגלו, יתגלו בעת ספירות המלאי השנתיות.
שטות המרמה הפופולריות לגניבות בעסקים הן:
רישום כוזב במסמכי תאגיד – כלומר: דיווח על השמדות מלאי/ סחורה על הפריטים שנגנבו. מסתבר שיש חוסר בקרה שיטתי בכל מה שקשור בתהליך ההשמדה של מוצרים פגומים,
בהיעדר בקרה, יכול העבריין להעלים פריטי סחורה חשובה ,להסתיר את החוסרים ולדווח דיווח כוזב במסמכי הדיווח.
יש סוג מעילות נפוץ המבוצעות על ידי נהגי חלוקה. הם עלולים לגנוב סחורות או אריזות מלקוחות שלא יודעים מה כמות המארזים המגיעה להם.
בהיעדר פיקוח וספירה של הלקוחות, ייתכנו מצבים בהם נהגי החלוקה ינצלו את חוסר ההשגחה של הלקוח ויספקו לו סחורה מופחתת ממה שרשום בחשבונית/ בתעודת המשלוח. אם הלקוח מבחין שלא קיבל את כל הסחורה, הנהג יחזור למשאית להביא את הסחורה, יספק אותה בטענה כי "נפלה טעות בספירה". הגנבים מזהים חוסר ערנות אצל לקוחות, כך הם מנצלים את זמן לקיחת החזרות/אריזות ממחסן הלקוח אל המשאית- על מנת לקחת גם סחורה טובה שסופקה זה עתה או שהייתה במחסן הלקוח. סחורות "מיותרות" שנשארו במשאית יימכרו בשלב מאוחר יותר והכסף ישירות לכיסו של נהג החלוקה.
לא חסרות דוגמאות. למשל, אי דיווח על סחורה עודפת אשר נמצאה על המשאית – טעויות קורות ותיקרינה בהעמסת משאיות חלוקה. לעתים הנהגים מעמיסים פריטים מיותרים על המשאית
מעילה נוספת היא דיווח פיקטיבי על סחורה שניזוקה או נשברה בהובלה ואז צוותי החלוקה מוכרים ב'שחור' מספר קרטוני סחורה שנמצאים על המשאית ושהיו מיועדים ללקוח , סגנון אחר הוא שבירה במתכוון פריטי סחורה בודדים , איסופם של השברים ודיווח על נזק שכביכול נגרם לכמות יותר של קרטוני סחורה שכמובן נמכרה לרווחתם האישית.
כל הדוגמאות הללו לקוחות מסיפורים אמיתיים. משרד חקירות מיומן יכול לסייע לכם ולמנוע מכם הוצאות מיותרות ועוגמות נפש קשות כתוצאה ממעילה ולא משנה מה סדר הגודל שלה.
כדי שהחקירה תהיה מקצועית ואיכותית כדאי להיעזר בשירותי משרד חקירות רציני, כמו hokrim.il.
כתיבת תגובה